Diesel już się nie opłaca? Test Skody Octavii 1.2 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    #26
    ja moze powiem tak. jako ze jestem posiadaczem fabki z 1.6tdi i wlasnie czescie 1,2tsi jest montowany w fabiach niz w octaviach powiem kilka slow.

    w fabiiclub mamy kilka panow z 1.2tsi i kilku z 1.6 tdi
    wiec porownanie mamy spore.

    w fabii 1.2 tsi 105hp robi wiatrak z diesla i z duzo mocniejszych benzyn w innych autach
    silnik jest rewelacyjny jesli chodzi o osiagi.
    ale przytocze kilka spostrzezen posiadaczy. silnik potrafi byc bardzo oszczedny jak sie go nie depnie. w miescie ideal. ale... jak depnie w miescie to koleka pisal ze 13 L to zaden problem.

    drugi kolega powiedzial ze ten silnik nie nadaja sie kompletnie na autostrade. od 0-100 super. powyzej 160 lipa i pali jak smok.

    ja tez pojechalem na jazde testowa roomsterem 1.2 tsi. fajnie sie zbiera ,ale nie czuc tego wciskania w fotel jak w dieslu, choc przyspieszenie duzo lepsze.


    ja lubie deptac na trasie a jezdzic eko w miecie. diesel w miescie pali mi 5,5-6,5
    na trasie tak samo

    tsi z kolei musialbym sie hamowac ze wzgledu na koszty. 10l z baku dla mnie jest nieakceptowalne

    Komentarz

    • marektbg
      Elegance
      • 2010
      • 861

      #27
      Kumpel z roboty ma Fabkę Kombi 1.2 TSI z DSG - dla mnie to jest bajka - na trasie to auto zaskoczyło na olbrzymi plus.

      Zamieszczone przez xtremesystems
      w miescie ideal. ale... jak depnie w miescie to koleka pisal ze 13 L to zaden problem.
      To chyba żaden problem w żadnym silniku - zależy jaki styl jazdy i jakie dystanse się pokonuje - jak do 5km to mnie to nie dziwi.

      Komentarz

      • Rok z Bagien
        L&K
        • 2010
        • 1172

        #28
        Zamieszczone przez loyd
        Po prostu czas diesli się kończy a nadchodzi czas turbobenzyn.
        Kończy to się czas silnika spalinowego.
        Za 40-50 lat Ci najmłodsi na naszym forum (ja już nie) z nutką nostalgii będą wspominać obecne czasy.

        To jakie silniki zdobędą rynki za kilka lat zależy od postępu w danej dziedzinie. Kiedyś diesel to był dramat, później nastąpiła era tdiiika, a jeszcze później różnych cdi, crdi. Był to ogromny postęp. Silniki benzynowe kiedyś wiodły prym, po to by ustąpić pola dieslowi (przypominam niektórym, że były już eksperymenty z doładowanymi jednostkami benzynowymi, ale okazało się, że sieć stacji benzynowych w Europie jest dla tych silników zbyt rzadka :lol: ).

        Teraz wracamy do tego pomysłu. Z daleko lepszym skutkiem.

        Dla mnie była zagwozdka, czy wybrać 1,2 tsi z DSG, czy 1,9 tdi w manualu.

        Uważam, że 1,2 tsi jest świetną alternatywą dla diesla, przy odpowiednim traktowaniu zapewni niewielki apetyt na 95.

        Dla funu kupiłbym 1,8 tsi i zrobił z niego ponad 200 km (na komputer i zużycia paliwa nawet bym nie patrzył).

        1,4 tsi nie mieści się w "mojej filozofii" :wink:

        Komentarz

        • cool_torun
          Ambiente
          • 2008
          • 162

          #29
          Obecnie mam 1.9 BXE, ale jak teraz miałbym kupować nową to tylko pozostaje opcja 1.2 lub 1.4 TSI. Niestety 1.6 ma PDF i miasto już odpada

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Zauwazcie jedna ciekawostke, ze wszystki TSI pala w miescie tyle samo, nie ma znaczenia czy to 1.2, 1.4 czy 1.8. Wychodzi 8-10l i nie ma lekko. Kropelki sie nie licza, bo to nie jazda
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              #31
              Zamieszczone przez Zorr
              To czego niektórzy nie wiedzą to fakt iż jak benzyna ma 150Nm a diesel 300Nm na silniku to wcale nie oznacza, iż diesel będzie przyśpieszał 2 razy "mocniej"

              Jest fajnie jak czujesz że od 1,2 k rpm już daje radę się odpychać :P
              Faktycznie też na spotach słyszę, że z 1.2 TSI spalanie w mieście to około 10l w których to i ja się mieszczę, czyli źle nie jest. Zależy kto co lubi. Diesle będą zawsze w cenie

              Komentarz

              • Mihau
                RS
                • 2009
                • 7460
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #32
                Zamieszczone przez xtremesystems
                tsi z kolei musialbym sie hamowac ze wzgledu na koszty. 10l z baku dla mnie jest nieakceptowalne
                A dla mnie np. nie było akceptowalne w momencie jak zamawiałem samochód w zeszłym roku i dopłata 8000 PLN do 2.0 TDI i 900 PLN do 1.9 TDI, bo ani jeden ani drugi nie ma takich osiągów jak 1.8 TSI, a różnica przy moich 15k km/rocznie przy 2.0 TDI to nie wiem po ilu by się zwróciła.

                Każdy jest panem własnego losu i wybiera to na czym mu zależy/na co ma ochotę i już. Nie ma co się brandzlować wieczną wojną benzyna/diesel, bo to prowadzi do niczego. Jedna jak i druga grupa ma wielu fanów jak i antyfanów i ta dyskusja nigdy się nie skończy.
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz

                • krzysiek83wpr
                  Rider
                  • 2010
                  • 362

                  #33
                  Zamieszczone przez kabanos
                  1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                  Ta taka lipa z tego 1.2 tsi, a sam to masz taką mega rakietę, że pewnie całe 1.5s do setki szybciej : ]

                  Komentarz

                  • Nematode
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 139

                    #34
                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    ... drugi kolega powiedzial ze ten silnik nie nadaja sie kompletnie na autostrade. od 0-100 super. powyzej 160 lipa i pali jak smok ...
                    No bez przesady ... wszystkie argumenty zrozumiem, ale 1,2 pojemność i 160 mało? Niedługo ludzie będą chcieli, żeby auto miało 1 litr i zamykało budzik 220 ... :roll:

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez Nematode
                      Niedługo ludzie będą chcieli, żeby auto miało 1 litr
                      i do tego dwieście kuniuff :twisted:
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • robmich
                        Classic
                        • 2011
                        • 10

                        #36
                        Zamieszczone przez Mihau
                        Każdy jest panem własnego losu i wybiera to na czym mu zależy/na co ma ochotę i już. Nie ma co się brandzlować wieczną wojną benzyna/diesel, bo to prowadzi do niczego. Jedna jak i druga grupa ma wielu fanów jak i antyfanów i ta dyskusja nigdy się nie skończy.
                        Dokładnie. Wkurzają mnie te wszystkie kłótnie ludzi, którzy nie potrafią zaakceptować wyborów innych kierowców i na siłę próbują wszystkich przekonać, że tylko oni mają rację.
                        SZANUJMY SIĘ WSZYSCY NAWZAJEM!!!
                        To, że obecnie jeżdżę 12-to letnią astrą 1.6LPG 75KM 128 niutków przy 2600obr/min wcale nie znaczy, że jestem gorszy lub lepszy od osoby jeżdżącej nacodzień OCTAVIĄ 1.9TDI tylko dlatego, że ma ona "dyzla". Po prostu ten silnik spełnia moje wszystkie oczekiwania w codziennej jeździe. A że ma jakieś 14s do 100km/h to już drobny szczegół, po prostu dwa razy się zastanowię, zanim rozpocznę jakieś wyprzedzanie.
                        Wracając do tematu, to przy zakupie Octavii pewnie będzie mnie bolała głowa przy wyborze silnika, na chwilę obecną w rankingu prowadzi 1.2TSI. Mam tylko nadzieję, że do czasu zakupu pojawi się jeszcze kilka osób z tym silnikiem na forum, które podzielą się swoimi wrażeniami z jazdy samochodem z tym silnikiem.

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                          Zamieszczone przez kabanos
                          1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                          Ta taka lipa z tego 1.2 tsi, a sam to masz taką mega rakietę, że pewnie całe 1.5s do setki szybciej : ]
                          Ja pije do silnika, a nie do Ciebie kolego :!: A od mojego auta to ty się z łaski swojej odpier....... :evil:
                          Ps. 1,4 TSI też bym nie kupił :diabelski_usmiech

                          [ Dodano: Pią 29 Lip, 11 22:01 ]
                          Zamieszczone przez Mihau
                          Zamieszczone przez Nematode
                          Niedługo ludzie będą chcieli, żeby auto miało 1 litr
                          i do tego dwieście kuniuff :twisted:
                          Jeżeli przy normalnej jeździe, 1,2 TSI pali tyle samo co 1,8TSI to zdecydowanie wolałbym ten drugi silniczek :diabelski_usmiech

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • krzysiek83wpr
                            Rider
                            • 2010
                            • 362

                            #38
                            [quote="kabanos"]
                            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                            Zamieszczone przez kabanos
                            1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                            Ta taka lipa z tego 1.2 tsi, a sam to masz taką mega rakietę, że pewnie całe 1.5s do setki szybciej : ]
                            Ja pije do silnika, a nie do Ciebie kolego :!: A od mojego auta to ty się z łaski swojej odpier....... :evil:
                            Ps. 1,4 TSI też bym nie kupił :diabelski_usmiech

                            A ja 1.9 w wersji 105 km bym kupił, jak bym trochę więcej jeździł, tzn >25tys rocznie.

                            Komentarz

                            • Mihau
                              RS
                              • 2009
                              • 7460
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #39
                              Panowie spokojnie, te docinki nic nie dają nowego w temacie. Porozmawiajcie sobie na PW, bo się burdel robi.
                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                              Komentarz

                              • kabanos
                                RS
                                • 2011
                                • 4544
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #40
                                Spx Mihau, ja już skończyłem z tym panem

                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                Komentarz

                                Pracuję...